حمیدرضا جلیلی

این روزها همه گزینه استانداری همدان هستند، شما چطور؟

فرقی نمی‌کند دولت هاشمی سرکار باشد یا خاتمی، احمدی نژاد باشد یا روحانی و حتی دولت شهید رئیسی؛ مهم این است که سال‌هاست برای انتخاب استاندار همدان "در همیشه روی یک پاشنه می چرخد" و عملا فرقی نمی‌کند کدام دولت بر سرکار باشد!

به گزارش پایگاه خبری همدانی ها، فرقی نمی‌کند دولت هاشمی سرکار باشد یا خاتمی، احمدی نژاد باشد یا روحانی و حتی دولت شهید رئیسی؛ مهم این است که سال‌هاست برای انتخاب استاندار همدان “در همیشه روی یک پاشنه می چرخد” و عملا فرقی نمی‌کند کدام دولت بر سرکار باشد!

مهم این است که از چند ماه قبل دو سه جین آدم‌ ریز و درشت و امتحان پس داده و نداده را کاندیدای ریاست کاخ سبز استانداری کنند و آخر سر هم هیات دولت در حرکتی رونالدینیوی ردای ریاست را تن کسی می‌کند که حتی مارادونا هم تنش در گور می‌لرزد!

تصمیمات خلق الساعه در انتخاب استانداران همدان در بیشتر مواقع رسم هیات دولت‌های پیشین بوده و عملا به جز معدود استانداری همچون مرادی و خرم، عملکرد آقایان چنگی به دل نزده و وضعیت ناخوشایند اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، معیشتی و… چند دهه اخیر استان و به تبع آن نارضایتی مردم نجیب همدان، خود گواه این مدعاست!

در این بین برخی رسانه‌ها‌ی زرد عنان از کف داده و عملا تریبون پشت پرده‌های سیاسی شده و هر روز نام چند نفر را به طومار نامزدان استانداری همدان اضافه می کنند و در خیال خود چنان به‌به و چه‌چه می کنند که گویی پیشگویی چیره دست هستند غافل از اینکه دو صد گفته‌ام چو نیم کردار نیست و شواهد امر تا اینجای کار حکایت از آن دارد که در مقوله انتخاب استاندار همدان “آش همان آش و کاسه همان کاسه است” و نباید به تغییر این سنت دلخوش بود چرا که این روزها همه کاندیدای استانداری همدان شده‌اند، راستی شما چطور؟!

در این اوضاع قاراشمیش امیدواریم دولت پزشکیان زیر کاسه بزند و طرحی نو در اندازد، چرا که رئیس جمهور از نگاه نو به انتخاب استانداران سخن به میان آورده و گفته: استانداران و فرمانداران براساس شاخص‌های علمی انتخاب می‌شوند. نباید افرادی که شاخص‌های کارشناسی ندارند به عنوان گزینه برای استانداری یا فرمانداری معرفی شوند! ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی.

مومنی، وزیر کشور هم گفته است: در انتصابات قطعاً گزینه‌ شایسته‌سالاری را در اولویت قرار خواهم داد و اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران تغییر کنند و کسانی که به‌خوبی کار می‌کنند در جایگاه خود باقی خواهند ماند و رئیس‌جمهور معیارها و شاخص‌هایی را به بنده اعلام کردند و تأکید داشتند که اگر فردی چنین شاخصه‌هایی را داشت به‌عنوان گزینه استانداری یا فرمانداری معرفی شود و افراد فعلی نیز اگر دارای مشخصه مذکور بودند در جایگاه خود ابقاء شوند.

در پایان امیدواریم وزارت کشور، همانطور که رئیس جمهور محترم در انتخاب استانداران بر ” شاخص‌های علمی، کارشناسی، توانمندی، شایستگی و تخصص” و نه “روابط یا وابستگی‌های جناحی” تاکید کرده است، قدم بردارد و شخصی را برای این مسولیت خطیر برگزیند که رضایت مردم جلب شود.

حمیدرضا جلیلی