صدای سوت قطار در باباکمال تویسرکان

ایستگاه راه‌آهن باباکمال تویسرکان توسط معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری همدانی ها، صبح امروز و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایستگاه راه‌آهن باباکمال در تویسرکان توسط معاون وزیر راه و شهرسازی با همراهی نماینده مردم تویسرکان در مجلس، فرماندار و تنی چند از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

ایستگاه راه‌آهن باباکمال در مساحت یک‌هزار و ۹۷ متر مربع در ۵.۵ هکتار احداث شده است.

عملیات اجرایی احداث این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان توسط مهندسان مشاور شرکت پژوهش‌های ساختمانی ایران انجام شده است.

این ایستگاه نقش عمده‌ای در توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف آن دارد.ایستگاه مسافری درجه دو باباکمال در منطقه‌ای کوهستانی و سخت گذر به منظور رفاه حال مردم منطقه در مسیر ریلی غرب کشور”محور اراک _ملایر_ کرمانشاه” و در مجاورت روستای باباکمال این شهرستان ایجاد شده است.

با بهره‌برداری این پروژه افراد ساکن در حوالی این ایستگاه به ویژه شهروندان تویسرکان و روستاهای اطراف و همچنین صنایع کشاورزی و اقتصادی منطقه از مزایای حمل و نقل ریلی برخوردار خواهند شد.ساختمان‌های ایستگاه باباکمال شامل ترمینال مسافری، علائم و ارتباطات، پست برق، ژنراتور اضطراری، منبع زمینی و تلمبه‌خانه، نگهبانی، محوطه سازی و موتورخانه مرکزی می‌شود.