فرودگاه همدان صدای طلیسچی را هم درآورد/ همیشه نبودت من و قلبمو ترسوند

این روزها همه به یک صدا مطالبه‌ی رسیدگی به وضعیت فرودگاه و راه آهن همدان را دارند و وضعیت اسف بار وعده های مسئولین صدای هنرمندان همدانی و رسانه ها و صفحات مجازی را درآورده.

به گزارش پایگاه خبری همدانی‌ ها، چند سالی است که ریل راه آهن به همدان رسیده و هفته ای چند بار یک لوکوموتیو چند سالن را روی آن میکشد و از روی آن عبور میدهد،آری راه آهن همدان در همین حد است، نه رسیدگی دارد، نه ایستگاه آن آماده است، نه جاده دسترسی آن جاده مرغوبیست، نه تعداد سفر ها و میزان آن به اندازه نیاز این شهر است.

در چند سال اخیر نیز دو نماینده شهر همدان در مقابل نظر یکدیگر ایستادند و و مانع انجام  هرگونه تصمیمی برای راه آهن هم شدند، علی الظاهر نظر کارشناسان نیز در این شهر بیشتر کشک نیست.

اما در فرودگاه تعطیل همدان نیز شاهد حضور بلند ترین و بی استفاده ترین برج مراقبت کشور هستیم، این درحالی است که خبر میرسد در استان های همجوار با تلاش مسئولین هواپیمای مخصوص استان خریداری شده  است، اما گویا مسئولین استان همدان همچنان بدنیال این هستند که همدان را به شهر اسقاط هواپیما ها تبدیل کنند، و پیگیر راه اندازی مرکز بازیافت و اسقاط هواپیما در همدان هستند

اما این داستان نبود پرواز ووعده های پوچ مسئولین  صدای همه را درآورده و اخیرا علیرضا طلیسچی خواننده نامی این روزها با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام به نبود پرواز در فرودگاه همدان اعتراض کرده است.

در این مطلب آمده است: « این همدان زیبای ماست ، بخش زیادی از تمدن کل ایران اینجاست و مردم بینظیرش مثل شیر ازش خفاظت میکنند، اما جالبه بدونید اگه همین الان قصد رفتن کنی به سمتش یه فرودگاه یا پرواز درست حسابی نداره! خود من هر بار برای اجرای کنسرت رفتم با اتوبوس رفتم! #مسئولین_عزیز_خسته_نباشید

از طرف دیگر کانال تلگرامی هگمتانه آنلاین که یکی از مراجع اصلی خبری در فضای مجازی این روزهای همدان است نیز با نتشار مطلبی به مسئله نبود امکانات حمل و نقلی ریلی و هوایی اشاره کرده و این موضوع  را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در مطلب این کانال تلگرامی آمده است:

« آقایان نماینده، فرودگاه پیشکش راه آهن همدان را دریابید…

برخی از نمایندگان سابق و همچنین تازه نفس استان همدان در مجلس دوازدهم، این روزها تاکید بر راه‌اندازی مجدد فرودگاه #بین‌المللی همدان دارند و وعده‌های جدیدی را در این خصوص مطرح کرده‌اند که امیدواریم بتوانند بعد از سال‌ها این وعده‌ها را به سرانجام برسانند، چرا که اخیرا این خلأ بزرگ به خارج از استان نیز کشیده شده و در تازه ترین اظهارنظرها، علیرضا طلسچی یکی از خواننده‌های مطرح کشور در صفحه مجازی خود از تعطیلی فرودگاه همدان انتقاد کرده بود!

با جستجو در فضای مجازی، اخبار پرطمطراق و وعده‌های زیادی را طی سال‌های اخیر از سوی مسولان گذشته و حال در خصوص راه‌اندازی فرودگاه همدان می‌بینیم که همگی توخالی بوده و در واقعیت مردم همدان به پرواز هواپیما از فرودگاه خوشبین نبوده، نیستند و احتمالا هم نخواهند بود و حالا حالاها باید نظاره‌گر مانور کلاغ‌ها و جوجه‌هایشان در باند فرودگاه همدان باشیم، چرا که سالهاست این فرودگاه در قرق آن‌هاست!

آقایان نماینده در کنار اهمیت و تاکید شما به برقراری پروازهای فرودگاه همدان که جای تحسین دارد، مشکلات عدیده راه آهن همدان را نباید فراموش کنیم، چرا که با وجود فعال بودن و تمایل مردم، همچنان شاهد فراهم نبودن زیر ساخت‌های کمی و کیفی در ایستگاه راه آهن رباط شورین هستیم.

نبود آسفالت مناسب، فقدان علائم ترافیکی و روشنایی در جاده راه آهن رباط شورین، ایستگاه نیمه کاره، نبود حمل و نقل عمومی مناسب برای تردد مسافران، پارکینگ مسقف، فقدان رستوران و… بخشی از مشکلات این ایستگاه است که متاسفانه با وجود آگاهی و اشراف کامل مسولان به این مشکلات، عملا شاهد بی تفاوتی به این موضوع هستیم که جای بسی تاسف دارد!

ضمنا باید یادآور شد قطارهای شرکت رجا که یک روز در میان در مسیر همدان تردد دارند، بسیار بی کیفیت هستند که اگر مسولان بتوانند قطارهای بسیار راحت شرکت‌های فدک و زندگی را متقاعد به خدمات دهی در این مسیر کنند، قطعا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

در کنار این مشکلات ریز و درشت، باید به سهم ناچیز مردم استان از قطار همدان به مشهد اشاره کرد که متاسفانه به تهرانی‌ها اختصاص یافته است، به‌طوری که بسیاری از مردم در ساعات اولیه پیش فروش کوپه‌های قطار، با تکمیل ظرفیت روبرو بوده و عملا این قطار با ظرفیت حداقلی همدان را ترک و در تهران با تکمیل ظرفیت به مقصد مشهد مقدس حرکت می‌کند و به قول معروف باید گفت: به اسم همدانی‌ها، به کام تهرانی‌ها!

ناگفته نماند با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مالی مردم، شاید به دلیل گرانی دلار و هزینه‌های بالای خدمات فرودگاهی، در خوشبینانه ترین حالت تنها حدود ١٠ درصد مردم توان سفر پروازی دارند و قطعا با وجود تامین زیرساخت‌ها و با استفاده از قطارهای باکیفیت گردشگری در حوزه حمل و نقل ریلی می توان به حضور گردشگران در همدان خوش‌بین بود تا شاید آرزوی مسولان و فعالان گردشگری برای اینکه همدان به عنوان مقصد گردشگری در کشور مطرح شود، رنگ واقعیت به خود ببیند.

با این تفاسیر آقایان نماینده انتظار می رود فعلا بیخیال فرودگاه شوید و راه آهن همدان را دریابید چرا که مردم به حمل و نقل ریلی تمایل بیشتری دارند تا حمل و نقل هوایی …

حمیدرضا جلیلی »

حال باید دید که وعده های انتخاباتی و غیر انتخاباتی مسئولین در همدان تا کجا ادامه دارد و آیا محقق خواهد شدیا اینکه باید منتظر واکنش های بیشتری از سوی رسانه ها و چهره های شاخص در این باره باشیم.