اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها در همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها طی 25 و 26 مهرماه در همدان خبر داد.

به گزارش همدانی ها، ظهر امروز پوستر اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در همدان با حضور عباس صوفی؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات شورا رونمایی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ابتدای جلسه اظهار کرد: اجلاس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرها و مراکز استانها ۲۵ و ۲۶ مهرماه در همدان برگزار می‌شود.
محمود مسگریان با بیان اینکه در این اجلاسیه چهار کمیسیون فعال هستند که چهارشنبه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، خطاب به اعضای شورا گفت: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آقایان صفری افلاک، رضایی و شهابی، در کمیسیون فنی و عمرانی آقایان حیدری و حاجی‌بابایی، در کمیسیون حقوقی و اقتصادی آقایان رحیمی‌فر، بادامی و کاووسی و در کمیسیون خدمات شهری آقایان نظری و کرباسیان حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه این اجلاسیه با محوریت تبیین نقش شوراهای اسلامی در تصمیم‌سازی شهری و با شعار «اتحاد و همدلی شوراها تضمین توسعه پایدار شهرها» برگزار می‌شود افزود: امیدواریم شورا تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ اهدافی را که در جهت توسعه متوازن شهر دارد و با توجه به اهداف بودجه مصوب شده، محقق کند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف شورای شهر همدان در طول فعالیت خود توانستند اقدامات اثرگذار و ارزنده‌ای را انجام دهند خاطرنشان کرد: نقش نمایندگان مجلس در هم‌افزایی و پیشبرد اهداف مدیریت شهری موثر است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز خواستار پیگیری تدوین قوانین لازم در حوزه حل مشکلات شهری شد و افزود: در حوزه حمل و نقل عمده شهرها عقب‌ماندگی دارند اما در شهر همدان این عقب‌ماندگی جدی است که می‌طلبد در مجلس مصوباتی در راستای حل مشکل داشته باشیم.
علی رضایی تاکید کرد: با افزایش قیمت بنزین قطعا مردم بیشتر به سمت حمل و نقل عمومی خواهند رفت و اگر فکری به حال این مسئله نشود، همدان با بحران مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه موضوع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مطرح است افزود: حدود ۳ هزار کیلومتر مربع در حوزه شهری همدان بافت فرسوده وجود دارد که امیدوارم با کمک مجلس منابع و تسهیلات بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد تا به سمت حل معضل بافت‌های فرسوده حرکت کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نقش نمایندگان مجلس را در حل مشکلات مدیریت شهری مهم دانست و گفت: عمده مشکلات ترافیکی به دلیل جانمایی و مکان‌یابی نامناسب در شهر است، مثلا با ایجاد یک مدرسه خصوصی کنار بلوار، گره ترافیکی در معبر شریانی ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: عدم انطباق طرح‌های بالادستی با واقعیت‌های امروز شهرها از دیگر موضوعاتی است که می‌طلبد نمایندگان به آن توجه داشته باشند.
رضایی افزود: ظرفیتی که مدیریت شهری دارد در هیچ کدام از دستگاه‌ها این امکان وجود ندارد، خواهشمندم پیگیری شود مدیریت شهری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود جدی داشته باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه کلاس‌های تخصصی برای جوانان در تشکیل خانواده نداریم که نیاز به ورود مدیریت شهری داریم گفت: باید منابع بیشتری به مدیریت شهری اختصاص یابد.